Ezek a csoportok az önmegnyugtató technikák elsajátításán kívül személyiségfejlődésre is pozitív hatással lehetnek, mivel a témák, amelyeket érintünk, az énerősítés, az önelfogadás, a másság elfogadása, a megbocsátás, az együttműködő kommunikáció és jófajta szokások kialakítása.
Helyszín: zoom
Időpont: 10 alkalom, csütörtökönként 19:00-20:00
Kezdés: 2022. március*
Ár: 3000 Ft / alkalom
Csoportvezetők: Herczegh Tímea és Forgács Eszter gyermekpszichológusok
*Csoportjainkat legalább 10 jelentkezővel áll módunkban elindítani.
Jelentkezni folyamatosan lehet a csaladimeditacio@gmail.com email címen vagy a Kapcsolat oldalon. Ha a csoport már elindult, visszajelzünk, hogy lehet-e még csatlakozni.
A tíz alkalom egymásra épül. Minden egyes alkalom során tanítunk a gyerekeknek egy-egy relaxációs és légzésfigyelő technikát. Ahogy egyre jobban elsajátítják ezeket, ügyesebben kezdik alkalmazni különböző élethelyzetekben, nyugodtabban tudnak majd feszült helyzeteket is kezelni.
A légzésfigyelés előkészíti a meditációt, amelyet a gyerekek óráról órára sajátítanak el. A tíz alkalom során 3-4 perces időtartamról 10-12 perces időtartamra növekszik a meditáció ideje. Zenére meditálunk, ami segít abban, hogy könnyebben tudják elsajátítani a figyelem összpontosítását és a gondolatok elcsendesítését. A meditáció segítségével nemcsak nyugalmat tudnak átélni, hanem képessé válnak arra, hogy megállítsák a negatív gondolati köröket, amelyek a szorongás és félelem során beszippantják őket.
A rendszeres gyakorlás segítségével kiegyensúlyozottabbá válhatnak és megtanulhatnak a probléma megoldására koncentrálni még stresszesebb helyzetben is (mint például az iskolai megpróbáltatások, dolgozatok, kortárs kapcsolatok).
Minden egyes foglalkozásnak van egy témája, amely a meditációhoz kapcsolódik. Közös játékok, vizualizációs feladatok, alkotás és kis beszélgetések segítségével segítünk a gyerekeknek lelkierőt gyűjteni, elfogadni önmagukat és másokat, kiállni magukért nehéz helyzetben és rátalálni a saját belső bölcsességükre.
Mi a tanítás és tanulás folyamatát könnyedén, játékosan, oldott hangulatban képzeljük el. Igazán nyitottá válni akkor lehet, ha elfogadó és biztonságot adó a légkör. Pont ezért a meditációs csoportjainkon lehetőségeket kínálunk fel a gyerekeknek, és hagyjuk, hogy rátaláljanak arra, mi az a technika, amit szívesen használnak és ami jó érzéssel tölti el őket. Így a saját jóérzésük mutathatja számukra az irányt.
A kiskamaszok már se nem kicsik se nem nagyok, amitől olykor ők is egészen megzavarodnak. A mai felső tagozatos korosztály már sokkal több kihívás előtt áll. Akik nyolc- vagy hatosztályos gimibe kerülnek, már korán találkoznak a felvételire történő felkészülés szorongásaival, feszültségével. Az anyag nagyon jól megy nekik, de az idegrendszerük kimerül a felvételi végére. A hormonális változások s az ezzel járó testi változások is ebben a korban érik utol gyermekeinket, amik erős hangulat ingadozásokkal is járhatnak.
Mindezen nehézségek leküzdésére, enyhítésére nagy lehetőség, ha már ebben a korban megismerkedhetnek a relaxáció, légzésfigyelés és meditáció technikáival. A tapasztalat azt mutatja, hogy eleinte segítséggel majd önállóan is végezhetik a gyakorlatokat és ismerünk olyan kiskamaszokat, akik szokásszerűen alkalmazzák ezeket.